לפניכם מדריך כיצד לאתר ולתקן בעיות בתיבת הילוכים האוטומטיות. איתור ותיקון מוקדם של הבעיה שעשוי לחסוך זמן מאמצים וכסף רב שעלול לקחתשיפוץ גיר אוטומטי המתייחס רוב כלי הרכב.
1- הילוך לא נכנס
-כבל בורר הילוכים שבור נעילת הבלמים נכשלה ואינה מאפשרת את בורר ההילוכים לצאת מ"חניה".
נוזל ההילוכים נמוך או מוגזם (הערה: אם התמסורת מופעלת לאורך זמן ברמת נוזל נמוכה, העברת ההילוך עלולה להיכשל בטרם עת) הרכיב חשמלי מקצר ואינו מאפשר לשלוט בתמסורת.
-צלחת Flex (גלגל התנופה) שבורה לגמרי ולא מעבירה את כוח המנוע אל תוך המסר הילוך נכנס להילוך או מחליק תוך כדי נהיגה
נוזל הילוך נמוך דיסק או מצמד ההילוכים שחוקים או נשרפו
-סולנואיד משמרת הילוכים פגומה
העברת הילוך אינה עובדת
-נתיך שרוף
-חיישן מהירות הרכב לא נאותה
-סולנואיד מלא בהילוך שני או מקצר
-בקר תמסורת התקלקל
כשהרכב קר או כשההילוך נע פנימה והחוצה
ברוב המקרים זה אומר נוזל תמסורת נמוך. התמסורת מאבדת לחץ הידראולי וההילוך נע פנימה והחוצה. בדוק שמן גיר כשהמכונית היא על קרקע שטוחה עם מנוע מטרטר (חייב להיבדק בניוטרל).
הסטת הילוכים. ברוב המכוניות האוטומטיות ההילוך נשלט על ידי PCM (שיטה להעברה דיגיטלית). אם חיישן מהירות הרכב מתקלקל, ל PCM אין קלט והמחשב לא מעביר את ההילוך כראוי. הדרך הטובה ביותר לבדוק חיישן זה הוא לוודא שהספידומטר פועל באופן תקין, ואם לא יש להחליף VSS ולבדוק.
ההילוך מדלג בהילוך שני, נע הלוך ושוב בהילוך ראשון להילוך שלישי ונורית מנוע MIL מוארת. סרוק את המחשב כדי לעזור לאתר את סולנואיד בקרת התמסורת שאינו פועל כהלכה.
דליפת נוזל
תלונה נפוצה עם תיבת הילוכים אוטומטית הוא נוזל הילוכים דולף. הדליפה יכולה להתרחש מפלט הפיר, הקלט ועוד. בעת הוספת שמן גיר, אל תמלא אותו יותר מדי, דבר שעלול לגרום לנוזל להפוך ל"סודה" דבר שישפיע על פעולת הגיר.
אם מפלס הנוזל נמוך ללא דליפה גלויה, בדוק את קירור הרדיאטור. המצנן בתוך הרדיאטור עשוי להיות דולף ולגרום לזיהום קירור הרדיאטור (נוזל הקירור יהיה ורדרד). כמו כן יש לבדוק את מצבו של הנוזל, כמה דהוי הוא, אם הנוזל הוא חום שחור או שיש ריח שרוף יתר על המידה.
רוב בעיות הגיר ניתן למנוע על ידי שינוי הנוזל וסינונו (אם זה אפשרי) על פי מפרט יצרן. בתנאים קיצוניים התקינו במקביל עזרים נלווים לקדם את אפקט הקירור. זה מונע התחממות יתר של הנוזל המשמש לגרירה או ביצועים אחרים.
מידע שימושי שימנע שיפוץ גיר אוטומטי !
שיפוץ גיר אוטומטי משמיע קולות ספציפיים במקרה של תקלה. תיבת הילוכים אוטומטיות היא מערכת הידראולית שיכולה בעת תקלה להשמיע קולות שונים מאשר מערכת ידנית. אם מסנן התמסורת מתפקע מרוב פסולת, זה יכול לגרום רעש של זמזום. אם מפלס הנוזל נמוך, ניתן יהיה לשמוע קול מבעבע אשר נגרם על ידי נוזל הדחת משאבה בתוך מחבת התמסורת. רוב הכשלים הפנימיים נובעים מכשל של מצמד חלק או קשה. כאשר כשל כזה מתרחש, התמסורת יכולה להשמיע קול שחיקה, זמזום או כל רעש שהוא. כאשר לתמסורת ישנה בעיה גדול יותר אתה עשוי לשמוע קול נפץ רם שיכול להיות מרכיב בתוך התמסורת.
לעולם אל תניח לרעשים קטנים לצאת מכלל שליטה, רעש קטן יכול לגרום לכשל בגיר. המנע מלהעמיס יותר מדי על הרכב או לגרור אותו מעבר לקיבולתו. פתור זאת מוקדם לפני שיגרום לכשל שעשוי לגרור שיפוץ גיר אוטומטי.