שיפוץ גיר אוטומטי- מה ניתן לעשות אם נתקלים בבעיה בהעברת הילוך או הילוך חלק?
תיבת הילוכים אוטומטיות (גיר אוטומטי) צריכה להעביר מהלך בצורה חלקה, כאשר מעבירים את בורר ההילוכים לדרייב. אם הידית לא עוברת חלק, הדבר מחייב את בדיקת הגיר אוטומטי.
הילוכים מחליקים עלולים להיגרם על ידי שלושה גורמים:
* מפלס נוזל נמוך
* לחץ נוזל פנימי נמוך
* ויסות לחץ פגום
הילוך מחליק הנגרם מוויסות לחץ פגום – הלחץ הפנימי בתוך תיבת הילוכים האוטומטית נשלטת על ידי שסתומים ווסת לחץ. חלק מהליך האבחון הוא לצרף מד לחץ לממסרת, כך ניתן לקחת קריאות לחץ בהילוכים שונים כאשר המנוע מכובה. קריאת לחץ נמוך בכל הילוך יגלה שהמעגל אינו פועל כהלכה. התיקון עשוי לדרוש החלפת שסתום וסת לחץ אבל לעתים קרובות יותר התיקון ידרוש שיפוץ הגיר החלפת ההילוכים.
מהם האפשרויות ל-שיפוץ גיר אוטומטי ברכב הישן שלך, החלפת הגיר הישן עם גיר מחודש, או החלפת ההילוכים הישנים שלך עם גיר משומש???
הנהג הממוצע הוא בעמדת נחיתות כאשר מדובר באבחון תיבת הילוכים אוטומטי ותיקונה כי ההילוכים הם מאוד מורכבים ולא מובנים היטב על ידי הציבור הרחב. במקרים רבים, טכנאים ימליצו על החלפת הילוכים בקילומטראז' גבוה ולא ינסו לתקנם כי הם יודעים מניסיונם שתיקונים כאלה לעתים קרובות מהווים פתרון זמני. במוקדם או במאוחר אתה תחזור עם בעיית הילוכים אחרת.
אל תבזבז את הכסף שלך על תוספי שידור נוזל אם נתקלת בבעיה בהילוך ואל תייחל לתיקון זול. זה לא יקרה. הנזק כבר נעשה ואתה כנראה צריך גיר חדש. תוספות יכולות להאט את דליפות נוזל בגירים ישנים. הם יכולים גם לספק הגנה נוספת לגיר, אבל אין תרופת פלא . אם הגיר שלך הגיע לסוף דרכו וצריך להתחדש או להיות מוחלף, יש לך ארבע אפשרויות תיקון: גיר חדש (יקר מאוד ולא יהיה זמין מסוחר מכוניות חדש)
שיפוץ הגיר מפלס נוזל נמוך היא אחת הבעיות הנפוצות שעשויה לגרום להילוכים מחליקים. הממיר חייב להיות מלא בנוזל וחייב להכיל מספיק נוזלים כדי ליצור את הלחץ הפנימי הנדרש להעברת ההילוכים השונים. אם מפלס הנוזל נמוך, ייתכן שההילוך יהסס לכמה שניות לפני העברת ההילוך. הדבר הראשון שאתה צריך לעשות הוא לבדוק את מפלס הנוזל. אם אתה לא יודע איפה מדיד הנוזלים, הסתכל במדריך הרכב.
*כדי לקבל קריאה מדויקת, הנוזל בממסר חייב להיות חם ונדרשת נהיגה ברכב לכמה קילומטרים כדי לחמם את הנוזל.
*את מפלס הנוזל יש לבדוק כאשר המנוע מכובה.
*אין למלא יותר מדי את תיבת ההילוכים בנוזל כי זה יכול לגרום לדליפות נוזלים ואוורור נוזלים (שיגרום הסטה נוספת ובעיות החלקה)
* אזהרה: ודא שאתה מוסיף את סוג הנוזל הנכון, אחרת זה עלול לגרום נזק להילוכים שלך
אם אתה מוסיף נוזלים עד למפלס הציון המלא והנוזל לא מצליח לפתור את הבעיה של החלקת ההילוך, הבעיה עשויה להיות אחד מהגורמים הבאים:
*הילוך מחליק הנגרם על ידי לחץ נוזל נמוך. תיבת הילוכים אוטומטיות חייבת לייצר כמות מסוימת של לחץ פנימי על מנת לעבוד כמו שצריך. אם המשאבה שחוקה או צינור מסנן או טנדר הנוזל חסום, ייתכן שהגיר לא יצור לחץ מספיק כדי להעביר הילוך..
משאבה שחוקה זה דבר מבשר רעות, כי דבר זה אומר שהגיר צריך להיות מוחלף או משופץ.
מסנן סתום ניתן לתיקון על ידי הסרת מחבת ההילוך, ניקוז הנוזל והחלפת המסנן עם אחד חדש. הקפד לנקות אותו ביסודיות לפני הפעלת ההילוך
אם ניקוי המסנן ושינוי הנוזל לא פותר את בעיית ההילוך המחליק, הבעיה יכולה להיות משאבה שחוקה או בעיה בגוף השסתום המווסת את הלחץ. דברים אלה דורשים כישורים של טכנאי גירים מנוסה.
לסיכום :גיר משומש יכול לחסוך לך כסף, יש לוודא שהגיר המשומש מגיע לאחר בדיקה ועם אחריות, ומה האחריות כוללת .
.
כדאי מאוד גם לדעת :בעיות בגיר הרכב לפני שאתם משפצים את הגיר האוטומטי ברכב שלכם !