תיקון גיר ידני יכול להתבצע רק על ידי מי שיש לו כלים מתאימים והוראות מספיק ברורות ותמציתיות למעקב. בעזרת יישום דוושת המצמד והסטת ההילוכים באמצעות מוט הילוכים, מתנתקים את התמסורת מגלגל התנופה באופן זמני (תמסורת היא הציר וגלגלי השיניים, שמתרגם את תנועת סיבוב ציר המנוע לסיבוב הגלגלים). תיקון תיבת הילוכים(גיר אוטומטי) שונה מתיקון הילוכים ידני בגלל הרכבת המצמד.
בעיות תמסורת ותיקונים
ניתן לייחס את רוב בעיות ההולכה לדברים שהאדם הממוצע יכול לבדוק. אם אתה מריח ריח מוזר יחד עם האצה מוגבלת, סביר להניח שהמצמד שלך מחליק. נסה לבדוק את המצמד כדי לראות אם זה כל מה שצריך. אם זה לא עוזר, או אם הריח מלווה ברעש, אתה צריך להחליף את הדיסק, צלחת לחץ המצמד. אם אתה לא מצליח להעביר הילוכים כאשר אתה לוחץ על המצמד, בדוק אם המצמד הוא כל מה שנדרש. אם זה לא פותר את הבעיה, אז צריך להחליף את המצמד. אם זרוע המצמד אינה זזה כשהדוושה מורדת, סביר להניח שהצילינדר הראשי של המצמד פגום.
1-בצע בדיקה חזותית. לפני פירוק התמסורת, בדוק אם קיימת דליפה וחלקים רופפים. בדוק חלקים פגומים או חסרים.
נסיעת מבחן. לפעמים הרעשים שאתה מאמין שמגיעים מהתמסורת לא מגיעים משם. בעוד המכונית פועלת, דרוך על דוושת המצמד והעבר את ההילוכים. הקשב לכל הקולות הן לפני והן אחרי שאתה מתעסק עם דוושת המצמד. רעשים אלה יכולים לתת לך רמז לגבי מה באמת צריך לתקן.
בדוק את הרכבת המנוע. לפעמים רעשים נובעים מהרכבת מנוע רופפת המאפשרת למנוע "לרקוד" סביב במהלך פעולת הנסיעה.
2-הרם את המכונית. העלה את המכונית גבוה מספיק כדי שתוכל לזחול מתחת. נתק וסמן את גל ההינע ונתק את כל המחברים החשמליים. סמן את גל ההינע, כך שתוכל למקם אותו באותה התנוחה מאוחר יותר. הסר את המפרק האחורי U וחבר הארכה עם סמרטוט כדי למנוע דליפת נוזל.
נתק את המחברים. נתק את כבל מד המהירות והעבר חיבורים. בדוק אותם אם ניזוקו והחלף במידת הצורך.
נתק את התמסורת. אם תיקון החיבורים לא פתר את הבעיה, ייתכן שיהיה צורך לבנות מחדש או להחליף את התמסורת. הדבר נעשה על ידי הצבת שקע מתחת לתמסורת לתמיכה וניתוקו מהמנוע. באמצעות שקע נוסף, יש להעביר את התמסורת לכיוון החלק האחורי של הרכב.
החזר את התמסורת. אתה יכול להשתמש באותו שקע לתמסורת החדשה. הנח את התמסורת החדשה בשקע ומקם אותה מתחת למנוע. צרף את התמסורת החדשה למנוע הרכב.
3-חבר מחדש את המחברים. חבר מחדש את כל כבלי מד המהירות. החלף את מפרק U ופיר הכונן חזרה לאותו המצב שסימנת קודם לכן. חבר מחדש את המחברים החשמליים.
הנמך את המכונית כדי לתמוך ולייצב אותה, הסר את יציעי השקע. הנמך את הרכב לאט ובזהירות.
זכור שלא כל רעש מציין בעיה עם התמסורת. בדיקה והקשבה זהירה יכולים לאתר את הבעיה, שיכולה לא להיות מורכבת כפי שאתם עשויים לחשוב. יכולה להיות בעיה פשוטה כמו הידוק אגזוז או סיכה.
תחזוקה עבור ממסרים ידניים
תיקון גיר ידני כולל בדרך כלל החלפה של לוחות לחץ. לאורך זמן, ציפוי צלחות הלחץ מתבלה וצריך להתחלף. גם מנגנון דוושת המצמד צריך להיות מותאם ולהתנתק לחלוטין מההילוכים כדי לאפשר העברה להילוך שונה. מומחים בתיקון הילוכים ידניים יכולים לבצע סוגים כאלה של תיקונים באופן מהיר ויעיל הרבה יותר מאשר אנשים אחרים בעלי ידע מכני.
עדיף להשתמש במרכז שירות מוסמך בתחום תיקון גיר ידני. מרכזים אלה בדרך כלל נותנים אחריות לשירות. יש ברשותם את כל החלקים הדרושים במלאי, ואת כל הכלים המיוחדים הדרושים לעבודה על ההילוכים הידניים של רכבך.
שירותים הנדרשים לעתים קרובות
לאורך זמן, צריך להתאים את המצמד. הכבל עשוי להימתח ויהיה צורך לדומם את המערכת ההידראולית. כאשר מורידים את דוושת המצמד, לוחות הלחץ וצווארון התמסורת לא מתנתקים באופן מלא. זה יכול לגרום לקול של טחינה כשאתה מעביר הילוכים או כשהם הופכים להיות קשים להזזה. כמו כן, הציפוי על לוחות הלחץ מתמוסס לאורך הזמן וגם המצמד, כמו בגד, נשחק לאורך הזמן, אם כי לעתים קרובות הוא יכול להימשך כמעט 100,000 קילומטר על כלי רכב חדשים.