המידע שלהלן נועד לתת לך מושג ראשוני מה לחפש בעת רכישת מכונית משומשת !
המידע עשוי לעזור לך לסנן כמה מכוניות משומשות עם בעיות פוטנציאליות, אבל הוא לא יכול להוות תחליף לבדיקה מכנית מפורטת שתבוצע על ידי איש מקצוע. כצעד אחרון לפני הרכישה, מומלץ לקחת את המכונית למכונאי מוסמך לבדיקה מכנית יסודית.

תיבת הילוכים אוטומטיות
תיבת ההילוכים האוטומטית השתפרה מאוד בשנים האחרונות, אבל עדיין היא מועדת מאוד להתקלקל ויקרה לתיקון, בייחוד שיפוץ גיר אוטומטי. אם תתעלל בה, היא יכולה להיהרס בקלות בתוך חצי שעה בלבד. לדוגמא, היה מי ששרף את תיבת ההילוכים האוטומטית תוך 20 דקות כאשר הוא ניסה לשחרר את האאודי המבריק שלו מהבוץ יום לאחר שקנה אותו! זה עלה לו כסף רב כדי לבנותה מחדש ואחרי שנה היא נשברה שוב. כמו כן, תיבת הילוכים אוטומטיות רגישה מאוד לאיכות נוזל התמסורת. נוזל לא מתאים עלול לגרום נזק לתמסורת. למשל, מי שמוסיף שמן גיר של תיבת הילוכים ידניים לתיבת ההילוכים האוטומטיים, עלול לחסל את התמסורת תוך חצי שעת נסיעה ויצטרך לבצע שיפוץ גירים. תיבת ההילוכים האוטומטיים היא אחד החלקים החשובים ביותר לבדיקה בעת רכישת מכונית משומשת. במאמר זה ננסה לתאר מספר סימנים שעשויים להצביע על בעיה אפשרית בתמסורת של מכונית משומשת. בנוסף, מומלץ מאוד לבדוק מכונית משומשת על ידי מכונאי לפני הקנייה, זה שווה את זה.
התחלה
ראשית, בדוק את רשומת ההיסטוריה של המכונית המשומשת. זה יכול לחסוך לך זמן וכסף. אם דוח היסטוריית המכונית מראה כי היא שימשה כרכב השכרה או הייתה מעורבת בתאונה, אין טעם אפילו להסתכל עליה. כדי לדעת כיצד לבדוק את היסטוריית המכונית, שאל את הבעלים או את איש המכירות על כל תיקון שנעשה לתמסורת הרכב. אם תיבת ההילוכים האוטומטיים נבנתה מחדש, נא להיזהר. זה לא שעם כל תמסורת חדשה יהיה בעיות – חלקם יעבדו אפילו טוב יותר מאשר בעבר. הבעיה היא כי לא כל תמסורת יכולה לעשות את אותה העבודה באותה מידה באיכות גבוהה. דבר נוסף שעשוי לעורר דאגה, אם הרכב שאתה מחפש שימש לגרירת קרוואן. יש לברר זאת, כיוון שבמכוניות רבות ששמשו לגרירת קרוון הלכה התמסורת.
כיצד לבדוק תיבת הילוכים אוטומטיות
ראשית, בדוק את מצב נוזל התמסורת. אם אתה לא יודע איך עושים זאת, להלן תיאור: יש לבדוק את הנוזל האוטומטי עם מנוע פועל, הסר את מדיד תיבת ההילוכים האוטומטי ונגב אותו עם מטלית נקייה. לאחר מכן הכנס אותו בחזרה ושלוף שוב. בדוק את מפלס הנוזל, רמה נמוכה עשויה להצביע על דליפת התמסורת. מומלץ לטפטף את הנוזל על נייר לבן כדי להיות מסוגל לראות את מצבו. הנוזל צריך להיות נקי ושקוף על הנייר, ללא כל סיגי מתכת או פתיתים שחורות. נוזל חדש בדרך כלל מגיע אדום. במהלך הזמן והשימוש התכוף בו הוא הופך ליותר חום, אבל הוא לא צריך להפוך לשחור. נסה להריח את הנוזל, אם הוא לא נשרף. אם אתה מגלה שנוזל התמסורת מלוכלך או שחור מדי, או מריח שרוף, הימנע מרכישת המכונית הזו. זכור, עם זאת, כי למספר מכוניות מודרניות פשוט אין את מדיד התמסורת ודורשות הליך מיוחד המבוצע במוסך כדי לבדוק את מפלס הנוזל. במקרה זה, הדרך היחידה לבדוק את זה היא נסיעת מבחן.
נסיעת מבחן לתיבת הילוכים אוטומטיות
השתמש בזהירות יתרה כאשר הרכב נמצא בנהיגת מבחן – המראות, מושב הנהג, וכו', שיתאימו לך כראוי. ראשית, קבל התרשמות מדוושת הבלם, התאם את המראות ואת מושב הנהג, ולמד את כל מהלכי הרכב. המשך לנהוג רק כאשר אתה בטוח שהכל בטוח.
אחת האינדיקציות של בעיה התמסורת, כאשר יש עיכוב ארוך בין הרגע שאתה מחליף ל Drive או R (רוורס). עם התמסורת ב P (פארק) הפעל את המנוע, וחכה עד שסל"ד המנוע יצמצם לרמה הנורמלית (650-850 סל"ד). החזק את דוושת הבלם עם הרגל, ועבור למצב Drive. כמעט מייד התמסורת צריכה לפעול- תרגיש שהמכונית רוצה לזחול קדימה. זה צריך לקרות בצורה חלקה מאוד, במהלך N (ניטרלי), התמסורת צריכה להתנתק. עכשיו, כשאתה מחזיק את הבלמים, עבור למצב R (רוורס). שוב, התמסורת תופעל באופן כמעט מיידי – אתה תרגיש את המכונית כמי שרוצה לזחול אחורה. גם זה צריך להיות בצורה מאוד חלקה. עכשיו, כשאתה עדיין מחזיק את דוושת הבלמים במורד, נסה לעבור מ-D ל-R ובחזרה. אם יש עיכוב בולט וארוך (של יותר משניה) בין הרגע בו אתה מחליף הילוך לבין הרגע בו התמסורת בועטת, התמסורת עשויה להיות שחוקה מדי או שיש איתה איזו בעיה, ויש להימנע לקנות מכונית זו. אם אתה מרגיש קול נקישה מתכתי וחזק תוך כדי הסטת הרכב, המכונית עשויה להיות עם בעיה בתמסורת, ויש להימנע ממכונית כזו. עכשיו זה הזמן לבדוק את המכונית.
עם ההחלפה ל Drive יש לנהוג בעדינות, עם האצה חלקה והדרגתית. עד שהרכב מגיע למהירות של 30-37 קמ"ש או עד שאתה מרגיש את החלפת ההילוכים לפחות פעמיים (מהראשון לשני, ובין השני לשלישי). זה צריך להיעשות בצורה חלקה מאוד, ללא החלקה. אתה אמור להרגיש את העברת ההילוכים על ידי השינוי הקל בטון מנוע או השינוי בסל"ד המנוע. אם התמסורת שחוקה מאוד תרגיש צמרמורת או עיכוב במעבר ההילוכים (במיוחד מהילוך ראשון לשני). בנהיגה במהירות של 25-30 מייל לשעה, אם תלחץ על דוושת המאיץ במשך כמה שניות, אתה צריך להרגיש שהעברת להילוך נמוך יותר, כמובן, במידה ותיבת ההילוכים האוטומטיים עובדת כמו שצריך.
הצעד הבא: לבדוק הילוך גבוה
בזמן נהיגה, עבור להילוך גבוה ללא שימוש במאיץ. הפעל אותו למצב OFF ותוכל להרגיש את הורדת ההילוכים. דבר נוסף שעשוי להצביע על הבעיה בתמסורת הוא אם הרכב מחליק. כאשר התמסורת שחוקה יתר על המידה הרכב עלול להחליק – מה שאומר שכשאתה לוחץ על דוושת הגז, עולה סל"ד המנוע אבל המהירות נשארת אותו הדבר. אם במהלך בדיקת הכונן אתה מרגיש בעיה כגון החלקה או צמרמורת או אם התמסורת נתקעת או מתקשה להעביר להילוך מסוים (לדוגמא, משני לשלישי), הימנע מרכישת המכונית הזו. לצורך הבדיקה יש לנהוג במכונית זמן רב ככל האפשר. לעתים קרובות התמסורת יכולה לעבוד גם כשהיא קרה, אבל כאשר היא מתחממת, עדיף להשקיע יותר זמן לבדוק את ההולכה מאשר לתקן אותה בלי סוף מאוחר יותר. בדרך כלל לא צריכה להיות שום צמרמורת, רעשים או כל סוג של רעידות חזקות בכל מהירות ובכל טמפרטורת מנוע בזמן שהרכב עובד. אם איש המכירות אומר לך שהצמרמורת או כל התנהגות חריגה אחרת של התמסורת היא "נורמלית" למכונית הזו או שזה רק בגלל שהמכונית היא קרה או כל דבר דומה, אל תסמוך עליהם.